Youtubeři, blogeři, vlogeři, influenceři… Ať už jim říkáte jakkoli, ať už píší, fotí na blog nebo natáčí videa, faktem je, že jejich pomocí lze zasáhnout leckdy širší publikum než jak to dnes dokáží tradiční média. Novodobí influenceři mají dnes v PR komunikaci své pevné místo, o to více je ale potřeba diskutovat o jejich přínosu, tématech a oblastech, s nimiž dokáží značce pomoci, i formě spolupráce, která je zajímavá pro obě strany.

Na co se můžete během semináře těšit?

První blok: Entrée do youtuberské scény

13:00 - 15:00 hod. Petr Michl, šéfredaktor Marketing Journalu, konzultant Focus Agency: Youtuberská scéna v ČR: Proč to funguje a jak (ne)spolupracovat

Petr Michl se fenoménu youtuberů věnuje od chvíle, kdy se na scéně objevily první spolupráce youtuberů a značek. Přednáší na konferencích a školí české marketéry, proč a jak uvažovat o novodobých influencerech. Ve svém vstupu se bude zabývat jak důvody, proč jsou youtubeři úspěšní a jak se proměnilo vnímání a komunikace generace Z, ale také nejčastějšími formáty a formami spolupráce s firmami. Přinese případové studie a vše bude demonstrovat na konkrétních ukázkách.
15:00 - 15:20 hod. Coffee break

Druhý blok: Případové studie jejich očima

15:20 - 15:50 hod. Václav Pavelka, ředitel Native PR: Bankovní bezpečnost jako téma pro youtubery

Seriózní banky a youtubeři? Jde to k sobě? Česká bankovní asociace již třetím rokem vede kampaň, v níž se snaží edukovat širokou veřejnost o způsobech, jak se bezpečně chovat na internetu. V loňském roce se rozhodla zaměřit na mladou cílovou skupinu a pro komunikaci poměrně suchého tématu využila pětici youtuberů. Jak se na výsledky dívají v Native PR a jak spolupráci s youtubery hodnotí ve srovnání s jinými formami komunikace?
15:50 - 16:20 hod. Lenka Porazik, Influencer Specialist, ADison & Get The Louk, youtuberka se čtvrt milionovým publikem: Tak trochu jiná produktová recenze aneb Jak si beauty youtuberka a její fanoušci představují ideální spolupráci se značkou

S rostoucí mírou produktové reklamy ve videích youtuberů přibývají i negativní reakce jejich fanoušků. Jak to tedy zařídit, aby se vaší “reklamě” naopak dostalo pochvalných komentářů a produkt byl tak pozitivně přijat? Udělat to zajímavě! Jak pro youtubera, tak pro jeho fanoušky. Lenka Porazik společně s Get The Louk, jednou z top českých beaty youtuberek, ukáží pozadí vzniku videa, které promovalo nový elektrický zastřihovač chloupků Veet, a zároveň pohovoří o faktorech úspěšné spolupráce a tom, co fanoušci chtějí a ocení.
16:20 - 16:30 hod. Coffee break
16:30 - 17:00 hod. Michaela Červená, autorka úspěšného blogu BabyBistro a zakladatelka soutěže Mamablog roku: Youtubeři a blogeři neoslovují jenom nezletilé aneb Jak funguje kategorie mama blogů

Novinářka, ale i autorka úspěšného blogu pro moderní mámu Babybistro a zakladatelka soutěže Mamablog roku pohovoří o kategorii mama blogů - jaké je jejich publikum, co oceňuje a čeho si mama blogerky na spolupráci s firmami nejvíce cení. Díky svým novinářským i PR zkušenostem se bude Michaela věnovat i rozdílnostem ve formě spolupráce s firmami a jejich přístupu.
17:00 - 17:30 hod. Tereza Salte, autorka blogu TerezaInOslo a spoluzakladatelka Elite Bloggers: Proč jsme založili agenturu zastupující blogery a jak fungujeme

Terezu vždy bavilo psát a snila o napsání knihy. Blog se stal takovou její online verzí. Na blogu TerezaInOslo.com přináší svým čtenářům inspiraci, radost do života a motivuje ty, kteří potřebují nakopnout. Přes čtyři roky žila v Norsku, kde je blogový svět o několik let napřed. A protože ji velmi zaujal způsob marketingové komunikace u skandinávských blogerů, spolu se svým partnerem založili v České republice v roce 2015 agenturu Elite Bloggers. Ta zastupuje přední české bloggerky a snaží se o to, aby spolupráce značek s bloggerkami měla jasná a férová pravidla a byla pro čtenáře transparentní.

Kontakty pro návštěvníky

Místo konání

Vyšší odborná škola publicistiky
Spálená 80/8
110 00 Praha 1