ČCPR zná své vítěze, ocenění Mluvčí roku 2018 získala Jitka Němečková

Absolutním vítězem třináctého ročníku České ceny za Public Relations (ČCPR) se stal projekt „Touching Masterpieces“ vytvořený agenturou Geometry Global ve spolupráci s Nadací Leontýnka pro společnost Neurodigital Technologies a zmíněnou nadaci. Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Michal Donáth. Na slavnostním večeru byl udělen i titul Mluvčí roku 2018, jehož nositelkou se stala Jitka Němečková ze společnosti Plzeňský Prazdroj. Slavnostní galavečer se konal tradičně v Erbia Congress Centru ve dvacátém sedmém patře City Tower a pokračoval recepcí v Aureole Fusion Restaurant&Lounge. Večerem, na kterém se sešlo téměř 300 odborníků na Public Relations a komunikaci, provázel Ondřej Hejma.

Cílem projektu „Touching Masterpieces“ (česky Dotýkání se mistrovských děl) bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla, která by jim jinak zůstala skryta. Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl produkt, který nemá ve světě obdoby. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech. Projekt bodoval v konkurenci dalších sto třiceti tří soutěžících, kteří podali celkem dvě stě devadesát přihlášek do dvaceti dvou kategorií.

Letošní ročník České ceny za public relations byl v mnohém přelomový. Zjednodušili jsme způsob přihlašování projektů a zlevnili jsme cenu za jednu přihlášku. Největší novinkou však je reinkarnace soutěže Mluvčí roku a její zařazení na program slavnostního večera České ceny za public relations,“ komentuje letošní ročník soutěže Patrik Schober, člen Výkonné rady Asociace Public Relations Agentur (APRA).

Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila APRA Michalu Donathovi. „Michal Donath je jedním z průkopníků moderního PR u nás. Počátkem 90. let založil jednu z prvních PR agentur a ta dlouhodobě patří mezi špičkové hráče na trhu. Stal se synonymem krizové komunikace. Aktivně vytváří standardy profesionální PR praxe. Podílí se na kultivaci prostředí, rozšiřování povědomí o PR, jakož i na profesním vzdělávání,“ uvádí k ocenění Radek Vítek, člen Výkonné rady APRA.

Porota udělila kromě hlavních cen i tři Zvláštní ocenění. Získal je v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie projekt Embéčko paní velvyslankyně (Velvyslanectví Velké Británie a Severního Irska) za taktický přístup a kreativitu, v kategorii Státní správa, veřejný a neziskový sektor projekt Poznej Příbram (město Příbram) za příkladný přístup k propagaci města a v kategorii Zábava a sport bylo uděleno projektu  10 let českého rugby za dlouhodobý přístup ke komunikaci, který zpracovala agentura PR. Konektor pro Českou ragbyovou unii.

Z PR agentur bodovala nejvíce AMI Communications s devíti oceněními, těsně následovaná Ogilvy PR s osmi a Bizon&Rose s šesti umístěními. O čtvrté místo se se čtyřmi oceněními dělí agentury AC&C a PR.Konektor.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (30 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (27 projektů) a Akce a události (25 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno 7 hodnotících komisí složených z odborníků na Public Relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech. Kompletní výsledky soutěže jsou přílohou této tiskové zprávy.

Během galavečera udělily oborové organizace APRA a PR Klub ocenění Mluvčí roku 2018, které si odnesla Jitka Němečková z Plzeňského Prazdroje. Nositelka titulu byla porotou vybrána z pěti finalistů, kterými dále byli (v abecedním pořadí): Lucie Dosedělová, mluvčí Ústeckého kraje; Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce; Martin Kavka, mluvčí Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy a Michaela Lagronová, mluvčí Ministerstva zahraničí a Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Porota udělila Zvláštní poděkování Vendule Matějů, mluvčí Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, za přispění k budování dobrého jména oboru tiskových mluvčích záchranou lidského života.

Více informací o ocenění Mluvčí roku 2018 na www.mluvciroku.cz.


ČCPR

Profesní soutěž Česká cena za Public Relations je otevřená všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v oblasti Public Relations, PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům. Oceňovány jsou PR projekty realizované v období roku 2017 až do března 2018, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele. Pořadatelem soutěže je Asociace Public Relations agentur. Veškeré informace o soutěži a uplynulých ročnících naleznete na: www.cenapr.cz 

Asociace Public Relations Agentur (APRA)

APRA reprezentuje obor Public Relations, buduje dobré jméno PR, ukazuje tzv. nejlepší praxi (best practice), kultivuje PR prostředí a garantuje kvalitu nabízených služeb členských agentur prostřednictvím certifikace. Asociace zároveň dbá na dodržování etických pravidel dle Stockholmské charty. APRA sdružuje 18 českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu. APRA se hlásí k iniciativě Férový tendr. 

Více informací: www.apra.cz

Informace pro média

Silvie Marhoulová, výkonná ředitelka
marhoulova@apra.cz ; +420 602 560 960 
www.apra.cz

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru