ASCOPA otevírá 23. ročník soutěže Zlatý středník

Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností odstartovala 23. ročník soutěže Zlatý středník. Ta si dlouhodobě drží přední pozici v oblasti hodnocení komunikačních projektů a firemních médií v Česku a již 6 let i na Slovensku. Zadavatelé a agentury mohou své projekty přihlásit do 20 hlavních tematických a 9 oborových kategorií. Letos nově přibyla hlavní kategorie zaměřená na regionální projekty a cena Grand Prix pro projekt s důrazem na odpovědný přístup ke komunikaci. Na Slovensku již čtvrtým rokem soutěž podpoří skupina Komunikační experti.

Důraz na regionální komunikaci a odpovědnost

Jednou z významných novinek soutěže je vytvoření nové kategorie Regiony, která dává prostor projektům reflektujícím potřeby místních komunit. „Regionální projekty často přinášejí unikátní přístupy a řešení, která mají vliv v rámci místních a regionálních komunit a mohou být inspirací i na celostátní úrovni. Proto chceme vyzdvihnout jejich důležitost a představit je jako inspiraci,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.

Další novinkou je kategorie Grand Prix Odpovědná komunikace, která oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace. „Odpovědná komunikace je zásadní nejen pro budování důvěry, ale také pro udržitelné fungování nejen organizací, ale především společnosti jako celku. Podpora mediální gramotnosti, férového dialogu stojícího na demokratických hodnotách a inkluze všech skupin z pohledu komunikace tvoří koncept odpovědné komunikace, který stojí proti zavádějícím a lživým informacím a rozdělování společnosti. V této kategorií tak chceme ocenit projekty, které jdou příkladem,“ dodává Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru ASCOPA. Nová kategorie Grand Prix doplňuje stávajících pět hlavních cen, kterými jsou Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR a Měření efektivity.

 

Efektivita a způsob hodnocení

Letošní Zlatý středník opět klade zvýšený důraz na měření efektivity, což se odráží ve způsobu hodnocení. Vítěz Grand Prix Měření efektivity, projekt Effaclar Speed Run, byl špičkovou ukázkou efektivního projektu. Zvítězil také v kategorii Consumer/Customer Relations Campaign na prestižních World Public Relations and Communication Awards 2024, kam ho ASCOPA vyslala, a na domácí scéně získal ještě zlatou Effie v kategorii Digitální marketing. ASCOPA proto chystá jako inspiraci sérii přednášek na téma měření PR a představení úspěšných projektů loňského ročníku.

Do vyhodnocení projektů se zapojí více než 120 zkušených odborníků z oblasti PR, marketingu, digitální komunikace i grafického designu. Soutěž tradičně poskytuje všem účastníkům detailní písemnou zpětnou vazbu na přihlášené projekty a možnost postupu do mezinárodních cen World Public Relations and Communication Awards 2024, ze kterých přihlašovatelé přivezli již třikrát zlato.

 

Slovensko jako nedílná součást soutěže

Zapojení Slovenska do soutěže je stále intenzivnější, a to díky spolupráci se skupinou Komunikační experti, která sdružuje špičkové odborníky z oblasti PR a komunikace. „Dlouhodobě podporujeme soutěž Zlatý středník, protože jde o skvělou platformu pro zviditelnění kvalitních projektů a sdílení inspirace mezi českými a slovenskými týmy. Spolupráce s ASCOPA nám umožňuje posouvat laťku ještě výš,“ říká Tereza Molnár, současná předsedkyně a spoluzakladatelka skupiny.

Přihlášky do Zlatého středníku mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na prihlaska.zlatystrednik.cz do 31. března 2025. Zvýhodněné "early birds" registrace za sníženou cenu platí do konce ledna. Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční 11. září 2025 v prostoru Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.

 

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru