Známe shortlist soutěže Zlatý středník 2022. Nejúspěšnějšími zadavateli se stali Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto a Univerzita Karlova
Jubilejní 20. ročník soutěže Zlatý středník odhaluje shortlist se 176 přihláškami projektů, které postoupily v celkem 29 hlavních a oborových kategoriích. Pořádající PR Klub i tento rok zaznamenal rekordní počet přihlášek v celkovém počtu 571. Komunikační projekty a firemní média vyhodnotila téměř stovka porotců zasedajících v 15 porotách.
Celý shortlist najdete zde.
Mezi nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patří (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto a Univerzita Karlova. Mezi agenturami zabodovaly především Boomerang Communication, MSL Czech Republic, SKPR Strategies, Triad Advertising a slovenská Zaraguza. Téměř třetina nominovaných projektů vzešla od zadavatelů ze státní, veřejné nebo neziskové sféry, což je pozitivním ukazatelem zvyšující se kvality jejich komunikace a potřebě využívat komunikační nástroje nad rámec běžného standardu.
Celkem 93 expertů z public relations, marketingu a audiovizuální tvorby vyhodnotilo během jednoho měsíce přihlášky do 29 hlavních a oborových kategorií. Nejpopulárnější hlavní kategorií se letos stala „Integrovaná kampaň“, mezi oborovými pak vede „Průmysl, strojírenství a energetika“.
Vedle trofejí pro vítěze soutěžních kategorií organizátoři ještě udělí prestižní ceny Grand Prix pro Osobnost a Talent PR a také pro Nejlepší agenturu letošního roku. „Projekty a další počiny přihlášené do Zlatého středníku 2022 prokazují mimořádnou profesionalitu týmů, které za nimi stojí, a to jak na straně zadavatelů, tak agentur,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Práce, které se dostaly na shortlist v jednotlivých kategoriích, posunují obor dál a již se velice těším na začátek září, kdy ti nejlepší z nejlepších převezmou ocenění za své projekty na galavečeru Zlatého středníku.“
Slovenské projekty tvořily 15 % přihlášek a 18 % shortlistu
Slovenské práce tvoří 18 % ze všech projektů umístěných na shortlistu. Úspěšné slovenské kampaně vsázejí především na jednoduchý a přímý nápad a bohatou interakci s cílovými skupinami, říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu, a dodává: „Slovenské projekty v posledních letech často využívaly prvků humoru hraničícího s cíleným kýčem, což vzbuzuje silné a často pozitivní emoce. Letošní projekty byly jiné. Reflektovaly složitou pandemickou situaci, neztrácely přitom však svůj důvtip a jednoduchost sdělení.“
Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na 1. září v Cubex Centrum Praha.
Mediálním partnerem soutěže je Marketing & Media. Mezi partnery slavnostního vyhlášení patří Cubex Centrum Praha, InCatering, Simopt, Monitora Media, MasterCard, Coca-Cola, Bohemia Sekt, Plzeňský Prazdroj a Víno Hruška. Produkci galavečera zajistí LK Production.