Už jste někdy běželi hasit požár a nevěděli, kde je hasicí přístroj? Přesně tohle zažívají pracovníci PR, kteří nevědí nic o krizové komunikaci. Argument „nás se to nikdy týkat nebude“ je poměrně lichý. Krize může nastat úplně všude, ať už v politice, businessu, kultuře či neziskové organizaci. Jak mít přesnou mapu k hasicímu přístroji i jasný návod k použití prozradí hosté listopadového semináře PR Work.

Kdo se přijde podělit o své zkušenosti a znalosti?

Michal Donath, Managing Director, Donath Business & Media
Petra Jankovičová, Managing Director, TRIAD Advertising
Lucia Brinzanik, Head of Communications, Lékaři bez hranic
Vít Hofman, tiskový mluvčí, Magistrát hlavního města Prahy
Jiří Cívka, Senior PR Manager CZ & SK, AXA Pojišťovna

Program

13.00 – 13.20 hod. Úvod a představení programu

Adéla Ivan Jansová, výkonná ředitelka
Petr Langer, předseda Výkonného výboru PR Klubu
13.20 – 14.10 hod. Úvod do krizové komunikace

Michal Donath , Managing Director, Donath Business & Media
Michal Donath je nestor českého PR a jeden z nejzkušenějších manažerů krizové komunikace u nás. V oboru public relations se pohybuje od roku 1991. V roce 1998 založil společnost Donath-Burson-Marsteller, kterou pod současným názvem Donath Business & Media, vede v roli generálního ředitele dodnes. Stál z zrodu Asociace PR agentur (APRA), přednáší na London School of Public Relations.
14.10 – 14.45 hod. Case study: Je stávka taxikářů krizovou situací města?

Je stávka taxikářů krizovou situací města? A jak se na ni připravit? O aktuální zkušenosti se přijde podělit Vít Hofman, tiskový mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy. Zároveň nahlédneme do spolupráce jednotlivých složek magistrátu při řešení krizové situace. A jak se konkrétně na blížící se krizovou situaci město připravovalo.

Vít Hofman, tiskový mluvčí, Magistrát hlavního města Prahy
Vít Hofman vystudoval s bakalářským titulem žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně. Souběžně se studiem působil jako tiskový mluvčí projektu Řemeslo žije!, který realizoval Magistrát hlavního města Prahy společně s Hospodářskou komorou hlavního města Prahy. Do funkce tiskového mluvčího pražského magistrátu přišel v červnu 2015 z neziskové organizace Arnika, kde vedl projekt na záchranu levhartů sněžných, a současně z Městského úřadu v Novém Strašecí, kde spolupracoval na komunikaci.
14.45 – 15.05 hod. Coffeebreak
15.05 – 15.40 hod. Case study: Když přijde na řadu propouštění

Kreativní agentura Triad Advertising působí na českém trhu šestým rokem. Má za sebou zkušenosti s velkými hráči jako je IKEA, Plzeňský Prazdoj či O2. Do letošního léta vstupovala s osmi desítkami zaměstnanců. Polovina roku však ukázala, že některé plány byly až přespříliš optimistické. Nastalo propouštění. Z agentury odešla čtvrtila zaměstnanců. Jak se na takovou situaci připravit a bravurně ji zvládnout, poradí Petra Jankovičová, která českou pobočku od samého začátku vede.

Petra Jankovičová, Managing Director & Co-owner, Triad Advertising
Už při studiu ekonomie působila jako reportérka. Velmi brzy ale přešla do světa PR a dotáhla to až na mluvčí slovenského Microsoftu. Po zkušenosti v několika PR agenturách zakotvila v Praze, kde od nuly postavila pražskou pobočku agentury Triad Advertising, kterou dnes řídí i spoluvlastní.
15.40 – 16.15 hod. Case study: Jak na nekončící krizovou komunikaci

Existují klíčová slova, která vyvolají emoci v každém z nás. Slova jako uprchlík, imigrant, utečenec patří bezesporu mezi ně. Většinou bohužel v negativním slova smyslu. Jak dlouhodobě pracovat a budovat dobré jméno organizace, která se s návaly nenávistných komentářů a nelehkých témat setkává každý den? O své zkušenosti se přijde podělit Lucia Brinzanik z Lékařů bez hranic.

Lucia Brinzanik, Head of Communication, Lékaři bez hranic
Lucia vede oddělení komunikace české pobočky mezinárodní humanitární organizace Lékaři bez hranic. S organizací, která poskytuje odbornou zdravotnickou pomoc lidem v ohrožení a v případné krizi, je spjata již více než 10 let.
16.15 – 16.50 hod. Case study

Jiří Cívka, Senior PR Manager CZ & SK, AXA Pojišťovna
Jiří Cívka se oboru komunikace věnuje přes 18 let. Osm let vedl komunikaci pojišťovny Generali, kde zodpovídal i za CSR všech společností skupiny v České republice. Je předsedou pracovní skupiny pro CSR České asociace pojišťoven a stálým hostem Rady vlády pro BESIP. Poslední tři roky je členem Výkonné rady Českého výboru pro UNICEF.
16.50 – 17.00 hod. Shrnutí akce a sdílení největších poznatků

Adéla Ivan Jansová, výkonná ředitelka
Petr Langer, předseda Výkonného výboru PR Klubu

Kontakty pro návštěvníky

Místo konání

Etnosvět (pár kroků od I. P. Pavlova)
Legerova 40
120 00 Praha 2