Mluvčí roku 2024
od 19:00 do 23:00
Jak pracuje efektivní tiskový mluvčí státních institucí a politiků? Představíme nové trendy, nástroje a výzvy!
Připravili jsme pro Vás speciální PR network – pro všechny tiskové mluvčí, pracovníky externí komunikace a vnějších vztahů, kteří působí ve státních institucích.
Společný podvečer odstartujeme diskusí s respektovanými odborníky z oboru. Ta přinese odpovědi na hlavní témata setkání:
Bude nám ctí přivítat Vás na neformální networkingové akci. Poskytne Vám příležitost diskutovat a seznámit se nejen s předními osobnostmi z oblasti PR a mediální komunikace, ale také se svými kolegyněmi a kolegy z Vašeho oboru a oblasti státní správy.
Tato akce je určená pouze tiskovým mluvčím.
Díky partnerství s výzkumnou agenturou Ipsos se na vás těšíme v krásných prostorách ve Slovanském domě v centru Prahy.
Partnerem akce je Monitora Media, s. r. o.
Martin Ayrer vede marketingové oddělení Univerzity Karlovy, kde také pracuje jako koordinátor strategické komunikace. Zabývá se specifiky mediální, marketingové i PR komunikace. Pracoval jako tiskový mluvčí Vlády ČR, mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj, mluvčí a šéf PR ČSSD. Působil jako redaktor ČTK a TV Nova, v mediální agentuře PHD plánoval reklamní a marketingové kampaně. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikaci a Tvůrčí psaní.
Jindřich Šídlo je novinář, redaktor a politický komentátor, v médiích se pohybuje od roku 1992. Průběžně působil v redakcích Českého deníku, týdeníku Respekt nebo deníku Mladé Fronty DNES. V Hospodářských novinách zastával funkci vedoucího redaktora domácího zpravodajství a v České televizi vedl domácí zpravodajství. V roce 2016 odešel do vznikající redakce videozpravodajství na webu Seznam Zprávy, kde v současné době uvádí pravidelný satirický pořad Šťastné pondělí. Získal Cenu Ferdinanda Peroutky a vyhrál Novinářskou cenu v kategorii Nejlepší komentář – psaná žurnalistika. Byl také zvolen „Osobností roku“ v rámci ankety Křišťálová lupa.
Marek Zeman je profesionál v oboru PR a komunikace. V průběhu své více než dvacetileté praxe v oblasti PR a marketingové komunikace působil v nejrůznějších oblastech soukromého i veřejného sektoru. Donedávna zastával pozici ředitele odboru komunikace a tiskového mluvčího České národní banky. Působil také jako ředitel komunikace a mluvčí Ministerstva financí a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Řadu let působil ve finanční skupině AXA jako ředitel PR a komunikace pro Českou republiku a Slovensko. Začínal jako novinář v denících Lidové noviny, Metro a Telegraf. Je držitelem několika profesních ocenění. V letech 2004 a 2005 byl zvolen mluvčím roku a v letech 2006 a 2008 získal ocenění Profesionál roku v anketě Merkur. V současnosti působí jako Public Affairs Manager v ING Bank.
Štěpán Soukeník je konzultantem v oblasti komunikace veřejné správy, public affairs a PR. Nedávno dokončil PhD studium na Univerzitě Karlově, předtím studoval politickou komunikaci na University of Leeds ve Velké Británii a má za sebou studijní i výzkumné pobyty ve Švédsku, Británii a v dalších zemích. Aktuálně pracuje v agentuře Communication Lab, ve které zastupuje mezinárodní klienty v politických a mediálních záležitostech, především v oblasti digitálních technologií, a věnuje se jako freelancer projektům pro instituce státní správy. Mezi hlavní reference patří například Úřad vlády, MPO, Ministerstvo zdravotnictví, či firmy jako Facebook, Google, Westinghouse a další. Státní správě se věnoval i v práci pro americkou firmu Granicus, která je největším světovým vývojářem softwarových řešení pro komunikaci institucí s občany.
Kateřina Reed se ve světě PR pohybuje na straně poskytovatele real-time monitoringu médií nové generace. Ve společnosti Media Monitora působí jako konzultantka a školitelka. Klientům nabízí dosažení maximální automatizace v rámci monitoringu médií, pomáhá vytvářet a dodávat mediální i analytické výstupy prostřednictvím aplikace Monitora. Předchozí zkušenosti má především z obchodu a marketingu, a to jak v České republice, tak ve Velké Británii.
Martin Ayrer, koordinátor strategické komunikace, Univerzita Karlova v Praze
Tiskový mluvčí by měl skvěle znát a ovládat svoji profesi, být otevřený novým trendům, postupům a znalostem a zejména ctít pravidlo, že novináři a veřejnost jsou jeho důležití partneři, nikoli soupeři či snad dokonce podřízení.
Jindřich Šídlo, šéfreportér pro Seznam.cz: Tiskový mluvčí očima novinářů
Marek Zeman, Public Affairs Manager, ING
Dobrý tiskový mluvčí by měl jednak dobře umět svoje řemeslo a zároveň by si měl umět poradit v situacích, kdy je něco jinak, než jsme zvyklí. Tomu se říká krize.
A právě v takové situaci se naplno ukazuje, zda to svoje řemeslo skutečně umí nebo je jen mluvící hlava, jak tomu v mnoha případech bývá.
Štěpán Soukeník, Senior Consultant in Public Affairs, Public Relations & Government Communication
Posláním tiskových mluvčí ve státní správě je vytvářet a udržovat skvělé vztahy s novináři a vydavatelskými domy. Gró úspěchu leží často v detailech a mravenčí práci než ve velkých slovech: v ochotě spolupracovat, v úsměvu a ve snaze o porozumění druhé straně. Občasná snaha o tzv. trojjedinnost by neměla být vzorem pro budoucí generace mluvčích.
Kateřina Reed, Customer Success Specialist ve společnosti Media Monitora: Monitoring médií druhé generace a jeho využití v PR