Mluvčí veřejného, neziskového a soukromého sektoru
Měřítkem kvality úspěšné práce tiskového mluvčího je komplexní soubor dovedností, profesních hodnot a výsledků práce, které konvenují s jeho strategickou, reputační a komunikační činností pro firmu, veřejnou instituci či klienta. Efektivita jeho působení není měřena počtem mediálních výstupů, ale naplňováním vytyčených cílů.
- Aktivně se podílí na definici komunikačních a PR potřeb organizace, pro kterou pracuje a spolunastavuje její celkovou komunikační a PR strategii
- Naplňuje komunikační a PR cíle své organizace
- Počet mediálních výstupů sám o sobě nesvědčí o kvalitě jeho práce (nejcitovanější neznamená nejlepší)
- Proaktivně vyhledává komunikační příležitosti pro pozitivní profilování zadavatele, nastoluje témata, není pouze reaktivní
- Úspěšně rozvíjí vztahy s médii, aktivně pracuje s mediální zpětnou vazbou a přijímá adekvátní řešení
- Zvládá profesionální prezentaci informací (verbální/neverbální komunikace)
- Kontinuálně rozvíjí své dovednosti a znalosti v rámci nových trendů a komunikačních postupů
- Uplatňuje strategické myšlení
- Komunikuje s rozmyslem, pohotově, asertivně a vstřícně
- Pomáhá předcházet krizové komunikaci, zvládá její řešení
- Perfektní timemanagement
- Schopnost navazovat, budovat a udržovat vztahy s médii, v oblast PR atd.
- Je reprezentativní osobností, která pozitivně ovlivňuje (interně/externě) své okolí
- Zachovává a rozvíjí etické principy své profese
- Zvládá stres a napětí (dokáže uklidnit lidi kolem sebe)
- Je časově flexibilní
- Má přehled o dění ve firmě, stejně jako v oboru působnosti
PR tým roku
- Podávaní jasných a pravdivých informací
- Dostupnost pracovníků oddělení PR
- Povědomí o práci novinářů v oddělení PR
- Rychlost reakce a profesionalita
- Znalosti / know how zaměstnanců