PR Klub uspořádal křest knihy P.R.ciny od Bohuslava Bohuňka
Nově vydaná kniha Bohuslava Bohuňka z oboru Public Relations pod názvem P.R.ciny má své kmotry. Na networkovém setkání PR Klubu, které se stejně jako kniha věnovalo PR přešlapům, se křtu ujali Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru klubu, Tomáš Macků z výzkumné agentury Ipsos, Jan Klíma z AC&C Public Relations a Přemysl Tomášek z NEWTON Media.
Bohuslav Bohuněk uvádí ve své knize P.R.ciny řadu rad, postřehů a doporučení pro začínající píáristy, a to především z vlastní zkušenosti novináře. Nechybí ani množství zábavných a inspirativních novinářských a píáristických historek, které ocení také ti, které PR jako obor zajímá nebo se s ním profesně potkávají. „Kolegové na začátku profesní dráhy mají díky knize možnost předejít spoustě chyb a pro ty zkušenější je to zase užitečné připomenutí toho, co všechno mohou počiny (bohužel nejen) juniornějších kolegů natropit,“ vysvětluje Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje, že dlouhodobě úspěšná komunikace vedle plánů a tabulek vyžaduje zkušenost, znalost pravidel a schopnost domýšlet možné dopady.
Právě Pavel Vlček spolu s Tomášem Macků z výzkumné agentury Ipsos, Janem Klímou z AC&C Public Relations a Přemyslem Tomáškem z NEWTON Media se stali nejen partnery a podporovateli, ale nyní i kmotry knihy, kterou společně pokřtili na úterním networkovém setkání PR Klubu věnovanému k příležitosti tématu PR přešlapů. Kniha vznikla jako knižní podoba aktivní skupiny na sociální síti LinkedIn, kterou založil Bohuslav Bohuněk původně z naštvání nad nepoužitelnými a zbytečnými aprílovými tiskovými zprávami: „Kouzlo knihy spočívá v tom, že nevznikla z grafomanské potřeby poučovat, jak se věci mají dělat, ale že si ji vlastně vynutili sami členové LinkedIn skupiny „PR-ciny public relations“. V ní se totiž už šestým rokem hromadí, ale také v nenávratnu mizí, někdy vážné problémy a prohřešky, jindy čistě zábavné historky ze světa PR a médií,“ říká Bohuněk a dodává, že ty nejzajímavější z nich včetně vybraných komentářů dalších profesionálů vzal, setřídil a vydal jako knihu, která i když přináší poučení, tak je všechno jiné, jen ne nudná učebnice o tom, jak správně dělat PR.
V současné době má skupina okolo 1 400 členů a díky ní se slovo PRciny stalo v oboru Public Relations známým a užívaným pojmem. Dostat se do PRcin tak znamená udělat exemplární přešlap, který nemá v oboru své místo. A protože chybuje každý, o své osobní zkušenosti a chyby se před samotným křtem podělili někteří členové Výkonného výboru PR Klubu, jimiž jsou Jana Karasová, Jan Osúch a Pavel Vlček.