Startuje Zlatý středník 20/21: Udělí cenu Grand Prix nejlepšímu projektu krize

Oborová soutěž Zlatý středník zahajuje svůj 19. ročník. Zavádí nové ocenění Grand Prix Nejlepší covid projekt, kategorii ‚Společenská odpovědnost a udržitelnost‘ a rozšíření o public affairs. Navazuje tak na radikální inovace loňského, historicky nejúspěšnějšího roku, ve kterém porotci vyhodnotili 415 přihlášek. I letos mohou své projekty zasílat do soutěže nejen české, ale také slovenské firmy, agentury a veřejné instituce. Přihlášky lze podávat do 31. března 2021. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.

Přihlašovatelé mohou vybírat jak mezi tradičními kategoriemi nejlepších firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv či webů, tak mezi kategoriemi, jako například Nejlepší struktura, obsah a storytelling, PR event, Interní komunikace nebo Influencer marketing. „Jednou z novinek letošního roku je rozšíření kategorie Krizová komunikace a komunikace změny o oblast public affairs. Reagujeme tak na komunikační výzvy, se kterými se firmy a instituce musely potýkat kvůli pandemii koronaviru. Očekáváme zde proto nárůst přihlášek,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.

„Soutěžní kategorie jsou pro letošní ročník ještě více přizpůsobené potřebám přihlašovatelů na základě jejich návrhů. Doplnili jsme například silně poptávanou kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost. I tento rok se zaměříme na poskytnutí zpětných vazeb na každý přihlášený projekt od porotců patřících k elitě oboru,“ doplňuje Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Projekty se mohou utkat o prvenství také napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb.

Zlatý středník se znovu otevírá i slovenským projektům z oblasti komunikace a PR. „Loňský ročník byl nabitý opravdu zajímavými projekty slovenských zadavatelů a agentur, které v četné míře obsazovaly příčky vítězů. Z celkových 415 přihlášek bylo totiž 54 ze Slovenska. To poukazuje na zájem slovenských komunikátoru změřit si síly s českými kolegy,“ vysvětluje Vladimír Machalík, předseda Asociace mluvčích Slovenska a dodává: „Asociace mluvčích Slovenska proto pro aktuální ročník převezme záštitu na Slovensku. Našim cílem je, aby tato soutěž byla kvalitním benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru.“

Hlavní a oborové kategorie i letos doplní několik prestižních ocenění Grand Prix. Ocenění si odnesou Osobnost PR, Talent roku a také Nejlepší agentura. Nově porotci udělí i cenu Grand Prix Nejlepší covid projekt, která vyznamená nejlepší počin související s koronavirovou krizí.

Formální změna nastala u číslování ročníků soutěže. Letošní Zlatý středník nově ponese označení 20/21 – ve svém názvu tak spojí jak hodnocené projekty za rok 2020, tak rok vyhlášení vítězů 2021.

Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na: www.zlatystrednik.cz/prihlaska.

Zlatý středník 20/21 – kategorie:
Hlavní kategorie

1. Externí tištěný časopis a noviny
2. Interní tištěný časopis a noviny
3. Elektronický časopis a blog
4. Newsletter
5. Brožura, katalog a leták
6. Výroční zpráva
7. Webové stránky
8. Mobilní aplikace a inovace
9. Audio a video prezentace
10. PR event
11. Využití sociálních sítí a influencer marketing
12. Struktura, obsah a storytelling
13. Kreativní idea
14. Nízký rozpočet a jeho efektivita
15. Interní komunikace a employee engagement
16. Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs
17. Launch, relaunch, rebranding
18. Společenská odpovědnost a udržitelnost
19. Integrovaná kampaň

Oborové sektory
1. Auto-moto a doprava
2. Finanční služby
3. FMCG, krása a móda
4. Neziskový sektor
5. Průmysl, strojírenství a energetika
6. Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie
7. Telekomunikace a IT
8. Veřejný sektor a politická komunikace
9. Zdravotní péče a farmaci
Nejlepší agentura
Talent
Osobnost PR
Nejlepší covid projekt

Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší
komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje
přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti a PR agentury
roku.

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru