
Do ASCOPA vstoupili členové z řad institucí a profesionálů v PR
Datum vydání: 18. 2. 2025Vítáme nové členy z řad institucí a profesionálů v oblasti komunikace a public affairs, kteří se stali naší součástí.
Přečtěte si medailonky nových členů nebo těch stávajících, kteří se rozhodli pro institucionální členství.
Daniel Lemer
Penta Hospitals – Chief Commercial and Marketing Officer
Daniel působí ve skupině Penta Hospitals jako Chief Commercial and Marketing Officer od roku 2020. Do jeho týmu patří externí i interní komunikace, rozvoj značky a veškeré marketingové aktivity společnosti. Své zkušenosti získal v marketingových a obchodních rolích v LEGO Group, Johnson & Johnson, Walgreens Boots Alliance nebo jako Marketing Director v Dr.Max.
Agata Hauerová
Penta Hospitals – Manažerka interní komunikace
Agata v interní komunikaci působí od roku 2013. Pracovala v České pojišťovně, Direct pojišťovně, E.ONu a Air Bank. Momentálně věnuje nejvíc energie budování interní komunikace ve skupině Penta Hospitals, jako konzultantka a mentorka pak pomáhá dalším firmám k funkční interní komunikaci. Je spoluautorkou podcastu Hoří ti interka, má panenko. Se svým týmem v E.ONu získala v roce 2021 dvě České ceny za PR a zlatého a stříbrného Fénixe.
Jana Lukešová
Centrum Paraple – Fundrasing Manager
Jana nastoupila do Paraplete koncem roku 2018. Dlouhou řadu let působila v hotelnictví, vystřídala řadu pozici středního managementu v mnoha prestižních hotelech, aby nakonec z ryze ziskového sektoru přešla na opačný pól. Paraple ji učarovalo. Netají se tím, že konečně našla práci, která má smysl a naplňuje ji. Má ráda vodu ve všech skupenstvích a aktivity s tím související.
Lukáš Klingora
Centrum Paraple – Brand and Creative Manager
Lukáš vystudoval pražskou uměleckou školu Hellichovku, kde na jaře 2019 zakončil studium a plynule vstoupil do „dospěláckého“ světa rozšířením týmu Centra Paraple. Práce v Parapleti splňuje hned dva zásadní body v jeho žebříčku hodnot, a to tím, že je pro něj zábavou, a také tím, že v této práci vidí smysl.
Mimo (kreativního) zírání do počítače je Lukáš občas k zastižení s foťákem v ruce, což je jeho životní láska. Skrz objektiv nejraději zaznamenává své cesty, přírodu a hlavně zvířata, kde na plné čáře vítězí koně. Rád si zajde vypnout a vyčistit hlavu na jógu, projít se do lesa anebo na pivo s kamarády od koní.
Jarmila Vrzalová
Centrum Paraple – PR Specialist
Jarmila řadu let působila v oblasti marketingu tištěných médií. S nasbíranými životními zkušenostmi byla čím dál víc přesvědčena, že její další profesní kroky by měly směřovat plnohodnotným a smysluplným směrem, což práce v Centru Paraple naplnila. Miluje cestování a přírodu. Ve volném čase jezdí na kole nebo na bruslích, v zimě si užívá na lyžích nebo na běžkách. Ráda chodí do divadel a kin nebo se baví na hudebních festivalech. Již několik let neúspěšně bojuje se závislostí na Kinder Bueno.
Kateřina Petko
CSGM – ředitelka korporátní komunikace a marketingu skupiny CSG
Kateřina působí v oblasti korporátní a marketingové komunikace již 18 let. Pracovala v řadě významných firem, například ve společnosti BNP Paribas Cardif působila na pozici ředitelky pro digitální inovace a marketingovou komunikaci pro region střední a východní Evropy a vykonávala funkci tiskové mluvčí. Ve společnosti ENI byla ředitelkou marketingu pro český a slovenský trh, zastávala též pozici ředitelky marketingu pro region střední Evropy ve společnosti Kingspan Insulation a vedla marketingovou divizi v Expobank. Od března roku 2024 řídí Kateřina korporátní komunikaci CSG, nejvýznamnější skupiny obranného průmyslu v ČR a největší české rodinné firmy. Spolu se svým týmem řeší komplexní komunikační strategii, PR, sociální sítě, eventy i interní komunikaci nejen v České republice, ale v řadě dalších zemí, kde CSG vyrábí či obchoduje. Pomáhá CSG budovat globální značku se silným příběhem, která se profiluje jako obránce hodnot, na nichž stojí naše civilizace.
Michal Dvouletý
Ing. Michal Dvouletý, MBA – PR, média a marketing
V oblasti PR a médii pracuji již 20 let. Začínal jsem jako novinář, ještě během studií jsem pracoval jako redaktor, pak šéfredaktor a již druhou dekádu se podílím na mediálních projektech v České republice i na Slovensku. Kromě toho se specializuji na PR, mediální komunikaci, public affairs a content marketing. Osobně jsem připravoval a realizoval desítky komunikačních a PR kampaní jak pro komerční zákazníky, tak pro neziskový sektor či politické strany. Mnohé zkušenosti jsem načerpal také při pořádání řady firemních, kulturních či společenských akcí.
Martina Peachment Brehmer
International Sustainable Finance Centre (ISFC) – Chief Communications Officer
Martina je expertkou v oblasti strategické komunikace a budování globálních značek se zkušenostmi z korporací, startupů a mezinárodních institucí. Specializuje se na tvorbu efektivních komunikačních a brandových strategií, řízení a komunikaci změn v dynamických odvětvích, jako jsou udržitelnost, ESG, inovace, digitalizace a umělá inteligence. Ve své současné roli Chief Communications Officer v International Sustainable Finance Centre (ISFC) se zaměřuje na komunikaci v oblasti udržitelnosti a ESG, inovativní přístupy k zapojování zaměstnanců a efektivní stakeholder management.
Monika Kopřivová
Stavební spořitelna České spořitelny – Specialistka externí komunikace
Je manažerkou externí komunikace a PR projektů ve Stavební spořitelně České spořitelny, kde působí od roku 2019. S více než dvacetiletou praxí v oblasti komunikace a public affairs přináší do týmu bohaté zkušenosti. Během své kariéry zastávala klíčové pozice v renomovaných společnostech, jako jsou Philip Morris International a Plzeňský Prazdroj, kde se věnovala řízení CSR projektů, budování vztahů s veřejností a podpoře strategických projektů. Monika je absolventkou Univerzity Palackého v Olomouci, kde získala magisterský titul v oboru Andragogika, a bakalářský titul v oboru Eurospráva obdržela na VŠB TU v Ostravě.
Hana Burečková
Stavební spořitelna České spořitelny – Manažerka externí komunikace a CSR
Je manažerkou externí komunikace a CSR ve Stavební spořitelně České spořitelny. Své bohaté zkušenosti z oblasti PR, které získala během více než jedenáctiletého působení v PR agentuře AMI Communications, nyní využívá k tvorbě strategií a kreativních konceptů pro komunikaci energeticky úsporných rekonstrukcí. Hana se zaměřuje na to, aby složitá odborná témata byla srozumitelná pro každého, kdo touží po lepším domově. Kromě toho se aktivně věnuje CSR projektům, které pomáhají proměnit bydlení v domov pro ty, kteří to sami nezvládnou. Hana je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze, kde získala magisterský titul v oboru Podniková ekonomika a management.
Patrik Rymeš
Stavební spořitelna České spořitelny – Manažer marketingové komunikace
Ve Stavební spořitelně České spořitelny pracuje Patrik jako manažer marketingové komunikace. Se svou více než dvacetiletou praxí v oblasti marketingu a komunikace přináší do týmu bohaté manažerské zkušenosti z předních komunikačních agentur, jako jsou McCann Prague a DDB, ale také významných zadavatelů reklamy, například České pojišťovny. Patrik se specializuje na tvorbu efektivních komunikačních strategií, které oslovují široké spektrum klientů. Je absolventem Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, kde získal magisterský titul v oboru český a německý jazyk a literatura. Dále se vzdělával i v oblasti marketingu, například na Worldwide Hamburger Marketing University v USA.
Gabriela Drastichová
The Duke of Edinburgh’s International Award Czech Republic Foundation – Výkonná ředitelka
Od léta loňského roku je Gabriela českou ředitelkou programu neformálního vzdělávání Mezinárodní cena vévody z Edinburghu, zkráceně DofE. Předtím šest let vedla Nadační fond Českého rozhlasu a jeho mimořádně úspěšné sbírkové projekty Světluška a Ježíškova vnoučata. Jejím původním profesním zázemím bylo vzdělávání dospělých se zaměřením na pedagogy a pracovníky veřejné správy, později i vzdělávání ve firemním prostředí. Zkušenosti získané v akademickém a korporátním světě využila následně v neziskovém sektoru, kde se věnovala tématu vzdělávání a zaměstnávání znevýhodněných skupin, podpoře sociálních a technologických startupů a zavádění principů udržitelného podnikání do strategií firem.
Pavla Lioliasová
The Duke of Edinburgh’s International Award Czech Republic Foundation – Manažerka komunikace a marketingu
V DofE má Pavla na starosti komunikaci. Předtím čtyři roky vedla mediální tým neziskové organizace EDUin, která se věnuje vzdělávací politice. Do PR přešla z novinařiny. Už během vysokoškolských studií začala spolupracovat s Českých rozhlasem, nejprve v ostravském regionálním studiu, potom byla skoro pět let reportérkou zpravodajství primárně pro Radiožurnál a Český rozhlas Plus. Krátce si taky vyzkoušela televizní žurnalistiku při startu CNN Prima News.
Monika Pavlačková
Universal Music Czech Republic – PR Manager
Monika Pavlačková začala svou kariéru v BMW Group na pozici PR Intern. Po stáži nastoupila do společnosti Bosch jako Specialistka externí komunikace, a následně prohlubovala své znalosti v Kia Czech na pozici PR Specialistka. V současné době se stará o PR všech interpretů a kapel, které Universal music zastupuje včele s Adamem Mišíkem, Pam Rabbit, kapelou Mirai, Mig 21, Vesna a dalšími.
Milan Daněček
Lobby, PR & Consulting
V oblasti komunikace a PR se pohybuje od roku 2018, tedy 7 let, kdy dělal šéfa senátní kampaně pro JUDr. Richarda Nováka. Poté působil jako PR konzultant pro menší podnikatele a firmy, postupně pak přešel i ke komunikaci s úřady. V posledních více než 3 letech se věnuje lobbingu v oboru stavebnictví a realit, přičemž mezi jeho klienty patří architektonické a realitní kanceláře či developeři.
Martin Tyburec
ADVACAM – Head of Marketing and Communications Department
Martin Tyburec, vedoucí oddělení komunikace a marketingu ADVACAM, vystudoval Vyšší odbornou školu publicistiky a více než 15 let se věnoval novinářské práci. Nejdelší čas strávil jako redaktor vědecké redakce České televize. Působil ale také například v organizaci Člověk v tísni nebo jako moderátor Televize Seznam a spolupracovník Seznam Zpráv. Nyní se mimo jiné věnuje tvorbě podcastů pro Národní ústav pro výzkum rakoviny a občasně pomáhá s mediálním školením. Na plný úvazek však pracuje v ADVACAMu, kde se od začátku roku 2023 snaží využít svoje zkušenosti jako vedoucí oddělení marketingu a PR.
Nicola Votavová
Penta Real Estate – Marketing Manager
Nicola vede tým projektového marketingu, jeho hlavním úkolem je celková podpora obchodu (prodejů bytů a pronájmů komerčních budov), od tvorby značek a celkové identity pro jednotlivé projekty, webů, sociálních sítí, tiskovin, prezentací, videí a dalšího contentu, až po eventy. V real estate byznysu se pohybuje po celou kariéru. Je absolventkou ČZU v oboru Evropská diplomacie a Veřejná správa a regionální rozvoj. Mluví anglicky.
Eliška Jiranová
Penta Real Estate – Senior Marketing Consultant
Eliška je členem marketingového týmu Penty Real Estate (a pravou rukou Nicoly). V minulosti pracovala také pro Komerční banku. Je absolventkou VŠE, Fakulty podnikohospodářské v oboru Management. Absolvovala také stáž na ISM University of Management and Economics ve Vilniusu. Mluví anglicky.
Irena Bártíková
Penta Real Estate – Social Media Consultant
Irena vládne sociálním sítím Penty Real Estate a tvoří obsah také k jednotlivým projektům, které Penta staví, od fotografií a videí, přes grafiku až po rozhovory a články. V minulosti pracovala na volné noze pro nejrůznější české značky, například klenotnictví Eppi, nebo módní e-shopy Woox a BezPotisku. Vystudovala Vysokou školu kreativní komunikace. Mluví anglicky.
Lucia Bee
Penta Real Estate – PR Consultant
Lucia v loňském roce rozšířila PR tým Penty Real Estate a stará se především o sponzorské aktivity, různá partnerství, eventy a jiná veřejná vystoupení, ale také třeba o firemní publikace a další nástroje. V minulosti pracovala v agentuře Fleishman Hillard nebo ve firmě Green4You Energy. Vystudovala VŠE Praha v oboru Mezinárodní vztahy, absolvovala také stáž na University of Michigan. Mluví anglicky, španělsky a italsky.
Martin Lánský
Penta Real Estate – PR Manager
Martin vede PR tým Penty Real Estate a zároveň plní roli mluvčího za celou skupinu Penta. V PR pracuje už téměř 20 let, dříve převážně v agenturním prostředí a také jako jednatel vlastní komunikační firmy. Pracoval na mnoha kampaních a projektech, od vstupů na burzu (Fortuna, NWR), vstupů na nové trhy (Swiss Life), uvedení klíčových produktů (Alstom), přes náborové kampaně (OKD) až po krizovou komunikaci. Pracoval i na dlouhodobých komunikačních strategiích (OKD, Letiště Praha, UniCredit, Fortuna), nebo ESG kampaních, které úspěšně propojovaly obchodní cíle s řešením důležitých společenských témat (Alstom, Swiss Life, Akeso). Získal několik oborových ocenění v Česku i v evropském měřítku. Studoval práva, sociologii a žurnalistiku na Masarykově univerzitě v Brně. Mluví anglicky.
Roman Strejček
OSA – Předseda představenstva
V současné pozici působí od října 2007. Od roku 2021 působí rovněž jako předseda European Committe CISAC, tedy evropské části celosvětové sítě autorských organizací sdružených pod názvem CISAC. Do OSA nastoupil v roce 2005 jako vedoucí odboru licencování rozhlasového a televizního vysílání a online médií. Dříve působil ve skandinávské společnosti Plus Licens, kde byl brand managerem značek NHL a NBA. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou.
Monika Straková
OSA – Vedoucí autorského oddělení
V současné pozici působí jako vedoucí oddělení pro záležitosti autorů. Zaměřuje se na nastavování a podporu plynulého chodu projektů a budování kvalitních vztahů s klienty i kolegy napříč organizacemi. Více než 25 let se věnuje vztahům s médii a zajišťování vizibility klientů z různých odvětví, včetně ekonomických, právních i lifestylových témat. Disponuje bohatými zkušenostmi z klientské strany i agenturního prostředí, včetně vedení marketingových a PR projektů. Specializuje se na osobnostní PR a korporátní komunikaci s důrazem na plánování, poradenství a realizaci strategií. Kombinuje strategický přístup s praktickým řešením pro dosažení efektivních výsledků a budování dlouhodobých vztahů.
Judita Urbánková
Alstom – Communication Manager
Po začátcích v event managementu se zaměřila na PR a marketing, nejdříve v oboru hospitality v hotelech Mövenpick a Hilton, později v rámci agentury Havas. Od roku 2011 působí v korporátní komunikaci. Působila ve společnostech Albert, Plzeňský Prazdroj, Škoda Auto a British American Tobacco. V současnosti vede komunikaci společnosti Alstom.