České PR je čtyřikrát ve finále World Public Relations & Communication Awards
Datum vydání: 23. 10. 2024Do finále světových cen postoupily tři české projekty soutěže Zlatý středník, které nominovala Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA). Asociace navíc bojuje o ocenění pro nejlepší globální PR asociaci. Výsledky vyhlásí pořádající Global Alliance 20. listopadu na Bali.
ASCOPA s hrdostí oznamuje, že všechny tři projekty, které vybrala ze soutěže Zlatý středník, se probojovaly do finále prestižních světových cen World Public Relations and Communication Awards. Zlatý středník, největší komunikační soutěž v České republice a na Slovensku, tak navazuje na loňský úspěch dvou nominací proměněných ve vítězství ve světovém oceněním, které pořádá Global Alliance for Public Relations and Reputation Management.
ASCOPA, jež je členem této globální asociace, se navíc sama dostala do užšího výběru a uchází se o prvenství v kategorii Global Public Relations Association of the Year. Mezi další finalisty patří španělská asociace Asociación de Directivos de Comunicación (IMAGINA), nigerijská asociace Nigerian Institute of Public Relations (NIPR) a americká asociace Public Relations Society of America.
„Výsledek je důkazem, že česká PR a komunikační scéna dokáže konkurovat nejlepším na světě. Projekty, které postoupily do mezinárodního finále, spojuje dobře připravená komunikační strategie, mimořádný výsledek i vysoká kvalita zpracování,“ uvádí Michaela Pišiová, výkonná ředitelka ASCOPA.
Finále čeká i samotnou asociaci, která v oboru působí už 26 let. „ASCOPA s hrdostí navazuje na dlouholetou práci PR Klubu a pokračuje v jeho misi posilovat pozici oboru a dále zvyšovat vliv PR profesionálů v rámci strategického vedení firem a organizací,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru asociace a dodává: „Postup do finále je pro českou komunitu expertů v oblasti public relations a komunikace obrovským úspěchem a oceněním. Nesmírně nás těší, že porota složená s významných osobností oboru z celého světa ocenila aktivity a práci pro obor v České republice, kterou ASCOPA odvádí.“
České projekty Zlatého středníku, které postoupily do shortlistu světových cen:
Smysl pro Tumor | Česká televize + Fuck Cancer + Loono (kategorie Public Service Relations Campaign)
Projekt "Smysl pro tumor" je inovativní kampaní zaměřenou na zvyšování povědomí o rakovině v České republice. Spojuje televizní seriál s edukativními aktivitami, jako jsou podcasty, videa a příspěvky na sociálních sítích. Kampaň vznikla ve spolupráci s neziskovými organizacemi Fuck Cancer a Loono, které zajišťovaly odbornou přesnost a autentické příběhy pacientů. Díky tomuto propojení zábavy a vzdělávání kampaň nejen přitáhla miliony diváků, ale také podpořila konkrétní akce, jako je registrace do aplikací prevence a zvýšení povědomí o prevenci rakoviny.
Video projektu ke zhlédnutí zde.
Effaclar Speed Run | La Roche-Posay L'Oréal Group + Good Game (kategorie Consumer/Customer Relations Campaign)
V roce 2023 značka dermokosmetiky Effaclar představila nový produkt DUO+M, který slibuje viditelné zlepšení akné do 8 hodin. Kampaň, zaměřená na mladé muže, kteří bývají v reklamách na péči o pleť opomíjeni, vznikla ve spolupráci s populárním herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil unikátní mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 000 hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani, a stanovila nový standard pro kreativní reklamu v herním prostředí.
Video projektu ke zhlédnutí zde.
Podcast Pod svícnem | Iniciativa Pod svícnem (kategorie Best Not-for-profit Campaign)
Podcast "Pod svícnem" spuštěný v roce 2022 Michaela Studenou a Barborou Urbanovou se zaměřuje na problematiku domácího násilí v České republice. Skrze výpovědi obětí osvěcuje realitu a dopady této problematiky, destigmatizuje oběti a vyvolává empatii ve společnosti. Podcast přispěl k legislativním změnám, jako je "lex Eliška", a získal ocenění jako "Podcast roku". S průměrnou posluchačskou základnou 100 000 a silnou přítomností na sociálních médiích podcast nejen zvyšuje povědomí o domácím násilí, ale také organizuje veřejné diskuze a sbírá prostředky pro oběti.
Video projektu ke zhlédnutí zde.
Tyto úspěchy jsou významným milníkem pro českou PR scénu i pro Asociaci strategické komunikace a vztahů s veřejností (ASCOPA), která dlouhodobě usiluje o posílení pozice oboru public relations a komunikace v rámci organizací. Konečné výsledky projektů se dozvíme 20. listopadu, kdy budou vítězové světových PR cen slavnostně vyhlášeni na galavečeru na indonéském ostrově Bali. Tento večer je součástí globálního kongresu členských organizací Global Alliance for Public Relations and Reputation Management, který se zde letos koná.