Forum Media tento rok nezklamalo a přivedlo do Česka řečníky z celého světa
Datum vydání: 1. 5. 2020Andrej Kiska, Facebook, Google, Ogilvy, Adweek a další. Zúčastnili jsme se konference Forum Media a přinášíme Vám několik zajímavých postřehů a rad od skvělých řečníků nejen z Česka.
Madhav Chinnappa, Director of News Ecosystem Development z Google
Petr Dvořák, generální ředitel ČT
Andrej Kiska, bývalý prezident Slovenské republiky
Andrej Kiska: "Díváte se na mě jako na úspěšného člověka, byl jsem manažerem roku, filantropem roku, prezidentem. Ale víte, kolik je za mnou neúspěchů a pádů?" Každý žijeme život v sinusoidě, nepodléhejme euforii, když se nám daří, abychom byli schopni vstát, až se nám dařit nebude, varuje Kiska.
»»»
Za americký Adweek přišel David Griner s přednáškou na téma 5 dovedností, které definují dalších 30 let marketingu a médií:
- Přizpůsobivost. Naučte se být flexibilní a hledat nové příležitosti.
- Podnikání. Zakládání nových podniků je cestou, jak měnit budoucnost.
- Mít nápad. Nápady ovlivňují vaše rozhodnutí a pomohou vám růst.
- Empatie. Svět, ve kterém budou vyrůstat naše děti, je komplikovaný. Pečujte o ostatní.
- Odvaha. Postavte se za rozhodnutí, která jsou pro budoucnost správná. Neplýtvejte svým časem, mějte odvahu se zmýlit a jít dál.
»»»
Vojtěch Foukal z Visibility shrnuje 4 otázky, na které byste se měli pravidelně ptát, pokud chcete vést úspěšný online business:
- Jaké % uživatelů projde celým procesem?
- Jaké % projde jednotlivými kroky (stránkami)?
- Které položky nejdéle trvají / nejčastěji opravují?
- V jakých momentech nejčastěji opouštějí proces?
»»»
Josef Hlaváček z Facebooku představil možnosti Facebook Marketplace, Instagram Shopping a Instagram Checkout. Tyto platformy vycházejí vstříc požadavkům publika: rychle najít a koupit. Jinou cestou může být nabízet produkt ve Facebook skupinách, až 77 % lidí je otevřeno těmto nabídkám v oblasti módy, u jídla je to 72 %.
»»»
Česká televize je na tom s důvěrou u veřejnosti podobně jako významná zahraniční média. Petr Dvořák, generální ředitel ČT dále zodpovídá dotazy ohledně schvalování výroční zprávy televize, o další hlasování se poslanci pokusí zítra. Důvěru v ČT tato jednání mohou ohrozit.
»»»
Madhav Chinnappa, Director of News Ecosystem Development z Google právě hovoří o roli žurnalistiky v digitální éře. Google představil Google News Initiative posilující kvalitu práce novinářů, která umožňuje lépe komunikovat s cílovou skupinou a využívat nejnovější technologické nástroje. Tato otevřená digitální platforma si také klade za cíl budovat pro zpravodajství lepší zítřky skrze spolupráci s inovatory.
»»»
Jiří Langpaul z WeAreGinger shrnuje základní princip funkčních reklamních kampaní:
- Zápletka v obrázku a přímý headline, nebo
- Zápletka v headlinu a přímý obrázek. Problém vzniká, když headline i obrázek mají zápletku, nebo naopak neříkají vůbec nic.
»»»
Tomáš Belko z Ogilvy a jeho dvě zprávy:
- Je to strach, který nám brání dělat dobré kampaně.
- Podceňujeme sílu hudby, dejme jí víc prostoru. Nám nezbývá nic jiného než souhlasit.
»»»
A na závěr 30 let reklamy pohledem zpět:
Humor v reklamě? Ve světě se říká, že nesmí přebít obsah sdělení. U nás v Česku ale vtipná reklama vždy perfektně funguje! Prostor pro kreativu je ale mnohem menší než před 30 lety, kdy údajně uspěla "každá hovadina", když to klient zaplatil :)