Interní komunikace jinak. CEO Slovenské spořitelny populárním vlogerem

Datum vydání: 3. 12. 2020

Představujeme vám jeden z oceněných projektů profesní soutěže Zlatý středník. Tento projekt si vysloužil 2. místo v kategorii Finanční služby. Slovenská spořitelna ve spolupráci s produkční společností Crossline production & PR radikálně změnily způsob, jakým generální ředitel komunikuje se zaměstnanci. Peter Krutil natáčí vlastní videoblogy - vlogy, z kterých se stal populární seriál a i po dvacátém díle si udržují vysoký clickrate a téměř 50% sledovanost.

Slovenská spořitelna je největší retailová banka na Slovensku, která patří do rakouské skupiny Erste Bank. Má dlouhodobé vedoucí postavení v oblasti celkových aktiv, vkladů klientů, v počtu obchodních míst, bankomatů a vydaných bankovních platebních karet. Slovenská spořitelna dlouhodobě potvrzuje postavení největší a nejsilnější banky na Slovensku. Slovenská spořitelna má 3 850 zaměstnanců. 

Tým interní komunikace banky spolu s kreativci z Crossline production & PR chtěli opustit od tradičního obrazu “generálního ředitele promlouvajícího k zaměstnancům zpoza velkého stolu” anebo posílajícího newsletter, který nikdo nečte. Místo toho dali Petru Krutilovi do ruky osmo kameru a CEO Slovenské spořitelny si začal natáčet vlastní videoblogy - vlogy. Generálnímu řediteli připraví produkce stručný scénář jako základní osnovu, ale výsledek je vždy jeho spontánním projevem a autorským dílem. Vlog se natáčí prakticky kdekoliv, na firemní nebo tiskové konferenci, na zahraniční služební cestě nebo na hudebním festivalu, kterého je banka partnerem. Natočený materiál agentura Crossline.tv postprodukčně zpracuje do koncentrovaného vlogu, který se následně vysílá přes intranet. Vlog má už nad dvě desítky dílů a jde o pravidelný a úspěšný seriál. 


Crossline production & PR zpracovává videocontent pro Slovenskou spořitelnu dlouhodobě. Již před 8 lety začala spolupráce na vysílání první firemní televize na Slovensku - SPORKA TV. Zájem však v poslední době začal klesat. Záměrem tvůrců videovlogů tedy bylo posílit pozitivní vnímání generálního ředitele a zároveň přinést nový formát interních videí a zvýšit množství prokliků na interní reportáže. 

Z pohledu sledovanosti jde o velmi úspěšný formát. I po 20. vydání si udržuje vysoký clickrate a dosledovanost. Průměrná sledovanost dosahuje 1 706 unikátních uživatelů (z cca 4 000 zaměstnanců), blíží se tedy 50% sledovanosti. Celkové náklady na produkci vlogu jsou nesrovnatelně nižší v porovnání s vydáváním a distribucí klasického tištěného firemního časopisu.

Projekt je inovativní v tom, že Peter Krutil je na Slovensku prvním CEO produkujícím vlastní vlog. Není herec, ale bankéř. Produkování vlastního video obsahu je pro něj daleko za hranicí komfortní zóny. Navzdory tomu pravidelně přichází s vlastní kůži na trh. Ve videích je autentický i se všemi chybami či “nebankéřskými” projevy, čímž možná často riskuje svou seriózní CEO pověst. Na druhou stranu tím ukazuje zaměstnancům, že je jedním z nich, je mezi nimi, ne nad nimi.