Mluvčími roku 2019 jsou Bálek a Kavka. Nejlepší PR tým má Letiště Praha

Datum vydání: 17. 10. 2019

Oborové ocenění Mluvčí roku už zná své vítěze. Nejlepším mluvčím veřejného sektoru se stal Martin Kavka, mluvčí pražských hasičů. Nejlepším mluvčím soukromého sektoru je Václav Bálek z pojišťovny Allianz. Titul PR tým roku putoval do společnosti Letiště Praha.

Letiště Praha - PR tým roku
Letiště Praha - PR tým roku
Martin Kavka - nejlepší mluvčí veřejného sektoru
Martin Kavka - nejlepší mluvčí veřejného sektoru
Václav Bálek - nejlepší mluvčí soukromého sektoru
Václav Bálek - nejlepší mluvčí soukromého sektoru

Posláním soutěže je upozornit na profesionální a etickou práci mluvčích a celkově přispět ke správné prezentaci této profese u odborné i laické veřejnosti. „Mluvčí neslouží jen k předávání informací. Jsou to profesionálové v oblasti PR a komunikace, kteří přímo vytváří veřejnou image jednotlivců, firem či institucí. Připravují a vedou strategickou komunikaci a podobně jako šachisté by měli mít připraveno několik tahů dopředu. Soutěž Mluvčí roku vyzdvihuje ty nejlepší a věřím, že je pro všechny v oboru inspirací,“ uvedl k soutěži Martin Opatrný, předseda sekce mluvčích PR Klubu.

Porota soutěže složená z více než dvou desítek expertů na oblast public relations a zkušených novinářů letos nově hodnotila kandidáty ve třech soutěžních kategoriích – nejlepší mluvčí veřejného sektoru, nejlepší mluvčí soukromého sektoru a PR tým roku. O vítězný titul se v každé z nich utkali tři finalisté, které porota vybrala z pěti kandidátů s největším počtem nominací. Porota měla letos mimo jiné k dispozici také kvalitativní a kvantitativní mediální analýzu od společnosti Monitora, která rozebírala výsledky konkrétního mluvčího i firmy v delším sledovaném období.

Ve veřejném sektoru se na stříbrné příčce umístila Petra Kučerová, mluvčí Vězeňské služby ČR, bronz si pak odnesl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. V soukromém sektoru získala druhé místo Patricie Šedivá ze společnosti Alza.cz, třetí byla Gabriela Bechynská ze společnosti Mondelez. Do finále o titul PR týmu roku se do trojky nejlepších dostal také Český statistický úřad, který si odnesl stříbro, a bronzová Česká spořitelna.

Celkově se letos sešlo 138 nominací, které po vyhlášení soutěže podali experti z oboru PR a zkušení novináři.

Letošní ročník vyhlásila profesní organizace PR Klub sdružující experty na komunikaci z řad ředitelů komunikace, tiskových mluvčí, PR manažerů a konzultantů. Navázala tak na tradiční ocenění Tiskový mluvčí roku, které začal Český klub mluvčích společně s Komorou Public Relations udělovat již v roce 2003. Jejich zástupci se na výběru podíleli i letos.