Moderní PR ve finančním sektoru - Jak to vidí experti?
Datum vydání: 26. 4. 2023PR experti z bank, pojišťoven, nebankovních společností a dalších organizací ve finančním sektoru citlivě pracují s tím nejdůležitějším v komunikaci – s důvěrou.
Jak tuto důvěru a s ní související reputaci efektivně budují, rozvíjejí a chrání? Jak strategicky a kreativně komunikují korporátní a produktová témata směrem k novinářům, klientům, úřadům, nejširší veřejnosti, ale také zaměstnancům, to vše v silně regulovaném odvětví? I na to odpověl seminář PR Klubu "Moderní PR ve finančním sektoru" plný špičkových spíkrů z komerční a veřejné sféry.
Na základě své dlouholeté práce pro etalony finančního trhu, agenturu Bloomberg a Českou národní banku doporučuje Markéta Dvořáková Fišerová zejména to, aby profesionálové zabývající se komunikací ve finančním sektoru nepolevovali v přesvědčování vedení své firmy nebo instituce o mimořádné důležitosti zajištění kvalitní komunikace a nutnosti mít informace „z první ruky“. Důvodem jsou zejména specifika sektoru – ten je více než jiné obory postaven na důvěře, přesnosti a silné regulaci a komunikace v něm může mít významné tržní dopady.
Jako další promluvila Jitka Němečková z Provident Financial: "Nebankovní společnosti mají historicky obtížnou výchozí komunikaci, nepomůže jim ale stáhnout se a mlčet. Reputace se nekomunikací sama nezlepší, je potřeba si jen najít správný úhel, který je pro danou společnost důvěryhodný a dobře uchopitelný."
Marie Petrovová z Allianz pojišťovny zmínila, že umělá inteligence nahradí část naší práce, ať se nám to líbí, nebo ne. Může se však stát naším parťákem při vymýšlení komunikační nebo mediální strategie, a to ve světě, který se mění rychleji než kdy dřív a s ním veškeré formáty a kanály komunikace. Doporučila nám soustředit se, učit se a být u důležitých momentů.
Lukáš Kropík mimo jiné představil úspěchy České spořitelny na síti TikTok, kde působí od října loňského roku. Díky 26 videím společnost získala přes 11 000 sledujících a 8 mil. zhlédnutí. Jasným trendem je dle jeho slov autentický obsah bez jakýchkoliv marketingových letáčků, bannerů, fotek z fotobank, apod. Nedávné varování NÚKIB nebere Spořitelna na lehkou váhu a nelze vyloučit, že banka přistoupí k omezení využívání TikToku na telefonech zaměstnanců.
Jan Marek z Generali Česká pojišťovna uvedl, že se vyplatí cílit na regiony a získávat regionální data a specifika. S takovými informacemi bude regionální novinář pracovat téměř jistě. V praxi to například znamená vydat 13 tiskových zpráv se 13 infografikami (výsledkem může být 90 zmínek a 30 GRP).
Ivo Půr z agentury Hero&Outlaw popsal na základě zkušeností s nejoceňovanější kampaní loňského roku svůj pohled na moderní PR. Hlavní roli PR spatřuje ve schopnosti vysvětlovat komplexní problémy, a to rozličným publikům. To je podle něj také jedním z hlavních důvodů, proč právě PR profesionálové mohou hrát ústřední roli nejen v komplexních a rozsáhlých kampaních, které mají skutečný dopad, ale také v marketingových týmech finančních institucí. Aby se tak stalo, musí sám obor překročit své hranice.
Tomáš Weiss mluvil o svém nástupu na Ministerstvo financí ČR: "Člověk po škole v PR rybníčku často slyší, že pokud si projde drilem PR agentury, nic už ho v další štaci nepřekvapí. Po příchodu na Ministerstvo financí jsem ale navzdory třem letům stráveným v agentuře překvapený byl. A když si k dost možná nejsilovějšímu státnímu úřadu přičtete faktory jako covidová pandemie, válka v Evropě, energetická krize či dvouciferná inflace, máte z toho smrtící koktejl. Tak snad už mě teď po jeho bezmála čtyřleté konzumaci fakt nic nepřekvapí!"
Garant a současně moderátor včerejšího PR Worku Jakub Švestka se svými otázkami zaměřil především na možné synergie pramenící z prolínání externí a interní komunikace a také na specifika PR v silně regulovaném odvětví. Švestka dříve působil například jako mluvčí MONETA Money Bank a následně jako vedoucí komunikace a tiskový mluvčí Max banky ze skupiny Creditas. Několik let strávil v oddělení vnějších vztahů Philip Morris ČR.
Děkujeme partnerovi akce enforum event space za poskytnutí prostor v pražském Karlíně. Pro členy PR Klubu jsme připravili atraktivní slevu na pořádání jakékoliv události od firemních setkání, přes školení či tiskové konference. V případě zájmu se neváhejte ozvat na enforum@enforum.cz nebo telefon +420 730 158 917.