Odstartoval nový ročník Zlatého středníku a rozšířil své soutěžní kategorie
Datum vydání: 19. 1. 2022Firmy, agentury a veřejné instituce z Česka i Slovenska mohou opět zabojovat o ocenění svých komunikačních projektů a firemních médií v 20. ročníku prestižní soutěže Zlatý středník. Nově mohou přihlašovatelé poměřit své síly na poli podcastů a komunikace udržitelných investic (ESG). Tištěné i on-line projekty, komunikační kampaně nebo například PR eventy je možné přihlašovat až do 31. března 2022, ovšem do poloviny února platí speciální nabídka pro „early birds“. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.
Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub. Letošní 20. ročník nabídne celkem 20 soutěžních kategorií, ceny Grand Prix a vyhlášení nejlepších projektů z oborových sektorů. Nejpopulárnější kategorií soutěže se v předchozím roce stala Společenská odpovědnost a udržitelnost, která je v tomto roce nově rozšířena o projekty spadající pod ESG a jejich komunikaci. Mezi vyhledávané kategorie dále patří například Integrovaná kampaň, Kreativní idea, Interní tištěný časopis a noviny, Interní komunikace a employee engagement nebo Využití sociálních sítí a influencer marketing.
„Zcela novou samostatnou kategorií soutěže jsou podcasty. Reflektujeme tak trend využívání tohoto nástroje, který se zvedl během posledních zhruba pěti let a hraje významnou roli v tvorbě obsahu mnoha českých i slovenských značek a organizací,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.
Zásadní novinkou soutěže je dále nabídka pro early birds přihlašovatele a s tím nově zavedené ceny přihlášek do hlavních kategorií. Do 15. února tak platí sleva 1000 Kč, čímž cena za přihlášení klesá na 4 950 Kč bez DPH. Současně během posledních dvou týdnů registrací, tj. od 16. března do 31. března, lze přihlásit projekt za 6 950 Kč bez DPH.
Také v letošním 20. ročníku se pořadatelé zaměří na vysokou expertízu porotců a kvalitu hodnocení přihlášených prací. „Opět vybíráme téměř 100 českých a slovenských porotců, kteří se dle své odbornosti zaměří na jednotlivé projekty a udělí jim zpětnou vazbu. Stále tak platí, že každý přihlašovatel získá slovní hodnocení svých projektů, které sestává z pozitiv, negativ, doporučení a celkového shrnutí spolu s informací o celkovém pořadí,“ sdělil Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Zlatý středník již třetím rokem přijímá přihlášky ze Slovenska. „V loňském roce se počet slovenských komunikačních projektů zdvojnásobil a očekáváme další nárůst. Z celkového počtu 490 přihlášek jsme získali 95 ze Slovenska. Nebylo proto výjimkou, že tyto projekty obsazovaly příčky vítězů,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikační experti, a dodává: „Jsme rádi, že Komunikační experti letos převezmou záštitu na Slovensku. Pracujeme na tom, aby se tato soutěž stala benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru.“
Přihlašovatelé mohou opět zabojovat o prvenství napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb. Navíc budou uděleny speciální ceny Grand Prix v kategoriích Osobnost PR, Talent roku a Nejlepší agentura.
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na www.zlatystrednik.cz/prihlaska do 31. března.
Hlavní kategorie 20. ročníku Zlatého středníku
1. Audio a video prezentace
2. Brožura, katalog a leták
3. Elektronický časopis a blog
4. Externí tištěný časopis a noviny
5. Integrovaná kampaň
6. Interní komunikace a employee engagement
7. Interní tištěný časopis a noviny
8. Kreativní idea
9. Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs
10. Launch, relaunch, rebranding
11. Mobilní aplikace a inovace
12. Newsletter
13. Nízký rozpočet a jeho efektivita
14. Podcast
15. PR event
16. Společenská odpovědnost a udržitelnost a komunikace udržitelných investic (ESG)
17. Struktura, obsah a storytelling
18. Výroční zpráva
19. Využití sociálních sítí a influencer marketing
20. Webové stránky
Oborové kategorie
· Auto-moto a doprava
· Finanční služby
· FMCG, krása a móda
· Neziskový sektor
· Průmysl, strojírenství a energetika
· Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie
· Telekomunikace a IT
· Veřejný sektor a politická komunikace
· Zdravotní péče a farmacie
Grand Prix
· Nejlepší agentura
· Talent
· Osobnost PR
Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.