Pivo v ohrožení! Plzeňský Prazdroj spojil výčepní a chmelaře

Datum vydání: 12. 4. 2022

Kvůli prvnímu lockdownu a uzavření ČR pro zahraniční sezónní zaměstnance v roce 2020 hrozilo, že se nepodaří sehnat dostatek pracovníků na jarní práce na chmelnicích. Bez nich by nevyrostlo dostatek chmele. Kreativní idea vznikla jen několik hodin poté, co chmelaři požádali Plzeňský Prazdroj o pomoc. V době, kdy společnost byla zavalena zprávami z covidu, bylo potřeba podpořit téma netradiční cestou. Volba padla na výčepní – hospody byly zavřené a jestli má k chmelu někdo opravdu blízko, jsou to právě oni.

Agentura Svengali Communications vytvořila jedinečný projekt, který kombinoval přímou pomoc s PR podporou pro další nábor pracovních sil. Aktivita zcela vybočovala z běžných metod propagace pracovních příležitostí cestou PR a získala velkou publicitu. Od počátku chtěli najít takové řešení, které by přitáhlo širokou pozornost tématu ohrožení sklizně. Osloveni byli přední čeští výčepní včetně finalistů soutěže Pilsner Urquell Master Bartender za skvělé čepování. A tak první dvacítka brigádníků, kteří pomohli se zapichováním drátků, po kterých se chmel pne, byla na světě. Tato „pracovní síla“ se stala největším kapitálem – akce vyvolala velký mediální zájem a přinesla tématu výraznou publicitu. Tím, že se podařilo zapojit i mistry svého řemesla (držitelé titulů Pilsner Urquell Master Bartender), získali ještě větší pozornost.

Cílovou skupinou byla široká veřejnost – lidé, kteří v době lockdownu byli bez práce nebo na nuceném volnu a také vysokoškolští studenti. Celkem získali 110 unikátních mediálních výstupů.

Klíčové výstupy:

Fáze 1 (nástup na chmel):

  • exkluzivní reportáž Události ČT1 (nejsledovanější TV v lockdownu – zdroj hlavních informací pro veřejnost)
  • exkluzivní video + zpravodajství z nástupu výčepních na Idnes.cz, Deník celá ČR, denik.cz,
  • čtená zpráva TV Nova + součást debaty o covidových dopadech na tn.cz
  • 5+2 a další média

 

 

Příležitost ještě kreativně využili i po brigádě pro propagaci znovuotevření hospod, a to formou exkluzivní reportáže v Událostech ČT: výčepní se okamžitě po návratu z chmelu vrátili do práce a připravili hospody pro hosty.

Projekt oslovil celkem 6 740 234 mil. lidí z ČR. Akce měla odezvu a chmelaři získali nakonec dostatek pracovních sil. Veškeré akce zvládli v rámci měsíčního fee agentury u Plzeňského Prazdroje a nepřinesla žádné dodatečné náklady. Všechny medializace vznikly jen díky tomu, že aktivita byla velmi atraktivní a přitáhla velkou pozornost.

Úspěšný projekt získal rovnou tři ocenění TOP RATED v soutěži Zlatý středník 20/21.