PR Klub se stal součástí mezinárodní organizace Global Alliance for Public Relations and Communication Management
Datum vydání: 30. 8. 2023Oborová a profesní organizace PR Klub sdružující na tři stovky profesionálů z oblasti komunikace a také na tři desítky firem, agentur a institucí, vstupuje do mezinárodní organizace Global Alliance for Public Relations and Communication Management. Stává se součástí globální organizace sdružující PR asociace z více než 80 zemí světa. Nejsilnější oborová soutěž Zlatý středník zároveň navazuje spolupráci s World Public Relations and Communication Awards, kterou Global Alliance pořádá. A hned napoprvé v celosvětovém klání uspěly oba projekty, které PR Klub za Zlatý středník vyslal.
Global Alliance je celosvětovou organizací sdružující více než 360 000 profesionálů v oblasti komunikace a Public Relations. Jedná se o unikátní mezinárodní platformu, která se zaměřuje na zvyšování profesionality a kvality PR praxe v globálním měřítku.
„Vstup do Global Alliance je pro komunitu profesionálů působící v oblasti komunikace v naší zemi významným krokem. Otevírá nám nové možnosti inspirace, sdílení zkušeností a globálních trendů,“ vysvětluje Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Členové PR Klubu získají přístup k odborným informacím a renomovaným profesionálům
Vstup do této mezinárodní organizace znamená pro členy PR Klubu, že získají přístup ke vzdělávacím akcím aliance, budou ještě v těsnějším kontaktu s nastupujícími trendy a propojí se s profesionály z ostatních kontinentů, ať ze strany zadavatelské, tak agenturní.
„Global Alliance s potěšením vítá PR Klub jako silnou organizaci reprezentující profesionály z České republiky. Právě PR Klub jsme oslovili, aby se stal členem naší celosvětové komunity, protože vnímáme jeho opravdu silnou pozici v rámci země. Velice nás těší, že také díky zkušenostem expertů z PR Klubu budeme rozvíjet náš obor napříč kontinenty. Nyní jsme více než kdy předtím globální, různorodá a multikulturní organizace zastupující profesionály napříč náboženstvími, kulturami, společnostmi a rasami. Principy PR Klubu jsou v souladu s rolí Global Alliance při zastupování naší profese a prosazování etických standardů a profesního rozvoje po celém světě,“ sdělil Justin Green, President & CEO Global Alliance.
České a slovenské projekty zabodovaly v celosvětové soutěži
Významným krokem, který souvisí s členstvím PR Klubu v Global Alliance, je navázání spolupráce
nejsilnější soutěže komunikačních projektů v České republice a na Slovensku Zlatý středník
se světovou soutěží World Public Relations and Communication Awards. PR Klub se totiž rozhodl podpořit vybrané úspěšné přihlašovatele v soutěži Zlatý středník a umožnil jim zúčastnit se tohoto globálního klání těch nejlepších projektů z celého světa.
Celkem dvě vybrané přihlášky tak dostaly možnost představit svou práci na mezinárodním poli
a porovnat se s nejlepšími projekty z celého světa. A obě uspěly. Mezi TOP3 projekty se tak ve svých kategoriích letošních World Public Relations and Communication Awards umístily práce “Chytrej výčep” zadavatele Plzeňský Prazdroj a agentury Svengali Communications a projekt “Moji milí Slováci” zadavatele Slovenská sporiteľňa a agentury Zaraguza.
Chytrej výčep a Moji milí Slováci vsadili na moderní technologie
“V reakci na energetickou krizi jsme loni spustili projekt Chytrej výčep, který pomůže hospodským snížit spotřebu energií a vody v rámci výčepu, a tím jim ušetří náklady. Zároveň tím snížíme environmentální dopad čepovaného piva. To zapadá do dlouhodobé strategie Prazdroje – rozvíjet unikátní českou pivní kulturu a zároveň se chovat odpovědně a udržitelně. A díky komunikaci projektu se nám navíc podařilo přivést pozornost českých i světových médií, veřejnosti a klíčových stakeholderů k tomuto tématu,“ říká Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.
Druhý úspěšný projekt “Moji milí Slováci” se soustředil na podporu slovenské společnosti v turbulentní době inovativním využitím technologie syntetizace hlasu. „Oživili jsme hlas nezapomenutelného Jula Satinského, který svým humorem povzbudil národ k optimismu. Tato integrovaná kampaň postavená na technologii ukrajinského startupu Respeecher se stala nejznámější kampaní spořitelny za poslední dekádu,” vysvětluje Dáša Juríková, ředitelka Brand HUBu Slovenské spořitelny. O vítězství bude bojovat v kategorii Best Digital and Social Media.
Dostat se mezi trojici nejúspěšnějších projektů na světě ve svých kategoriích je obrovský úspěch. Finální umístění projektů přihlášených do československého Zlatého středníku se dozvíme ve druhé polovině září, kdy budou vyhlášeny výsledky světových PR cen na slavnostním galavečeru v indickém Chennai, kde se letos uskuteční globální kongres členských organizací Global Alliance for Public Relations and Reputation Management.