Mluvčí roku 2020 představuje 15 finalistů

Datum vydání: 19. 10. 2020

Oborové ocenění Mluvčí roku má pro letošní rok své finalisty. V kategoriích veřejný a soukromý sektor a PR tým představuje pět nejlepších, kteří při úvodním výběru získali ze všech nominovaných od porotců nejvyšší počet hlasů.

 

Nyní probíhá finálové kolo, ve kterém porota složená z řad odborníků českého PR, loňských vítězů a zkušených novinářů vybere v každé kategorii 3 nejlepší.

Profesní organizace PR Klub, která letošní ročník ocenění začátkem června spustila, vyhlásí vítěze již koncem listopadu. Předávání ocenění proběhne letos netradičně, bez původně plánovaného galavečera. Namísto toho budou výsledky prezentované odborníkům i veřejnosti formou kreativního videa.

Finalisté profesního ocenění Mluvčí roku 2020:


Veřejný sektor

Petra Kučerová, Vězeňská služba ČR

Jan Papež, Asociace cestovních kanceláří

Jana Poštová, Zdravotnická záchranná služba hl. m. Praha

Jan Rýdl, Ředitelství silnic a dálnic

Ladislav Šticha, Bezpečnostní informační služba


Soukromý sektor

Karel Hanzelka, Agrofert

Václav Koukolíček, Tesco

Ladislav Kříž, ČEZ

Aleš Ondrůj, Student Agency

Patricie Šedivá, Coca – Cola HBC (dříve Alza)


PR tým roku

Česká spořitelna

ČEZ

Deloitte

O2

Plzeňský Prazdroj

Cílem oboru komunikace a public relations je dlouhodobě budovat vztahy s veřejností a všemi kanály a nástroji komunikace budovat povědomí a porozumění veřejnosti k činnosti firmy nebo instituce. „PR je tak pro jakýkoliv subjekt funkcí zejména strategickou. V současné době, kdy je důvěra tím hlavním atributem pro výběr služby či produktu, jsou experti na komunikaci a PR díky svým znalostem postupů a nástrojů komunikace pro organizace naprosto nezastupitelní,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru oborové organizace PR Klub.

 „Posláním ocenění je kultivovat profesi mluvčích, oceňovat ty nejlepší z oboru a přinášet tak inspiraci ostatním kolegům a nastupující generaci. Aktuálně je mediální komunikace velmi důležitým faktorem života společnosti a práce mluvčích se více než kdy jindy podílí na budování důvěry veřejnosti v činnost státní správy i postoje firem. Zejména v těžkých dobách je profesionální mluvčí a kvalitní PR tým neocenitelný,“ uvedl k soutěži Martin Opatrný, předseda sekce mluvčích PR Klubu.

Finalisté byli odborníky z řad PR a médií vybráni z celkem 102 nominací. Veřejný sektor obdržel 45 nominací, soukromý 41 a kategorie PR tým 16. Nyní finalisty čeká hodnocení odborné poroty složené ze dvou desítek expertů na oblast PR, včetně loňských vítězů a zkušených novinářů. Porota má i letos k dispozici mediální analýzu finalistů a jejich značek od společnosti Monitora, která ukazuje výsledky konkrétního mluvčího i firmy v delším sledovaném období.

V loňském roce se Nejlepším mluvčím veřejného sektoru stal Martin Kavka, mluvčí pražských hasičů. Ocenění za Nejlepšího mluvčího soukromého sektoru si odnesl Václav Bálek z pojišťovny Allianz. Titul PR tým roku putoval do společnosti Letiště Praha.