Proficio bodovalo s magazínem Pro v kategorii Externí tištěný časopis a noviny
Datum vydání: 15. 3. 2024Co přesně je Pro? Pro je hlasem odborníků na marketing, komunikaci, byznys a data. Jeho cílem je vytvářet prostředí marketing-driven společností a jednou provždy posadit marketingové ředitele a komunikátory ke stolu, u kterého se řeší firemní strategie. Právě oni v rozhodujících okamžicích zastupují hlas zákazníků. Proto chtějí jim i výkonným ředitelům dodat vhled do role marketingu a komunikace ve všech oblastech řízení společnosti a budování značky.
Dobrý marketér rozumí zákazníkům a jejich potřebám. Dokáže se podílet na designu produktu nebo služby a dobře komunikovat propozici společnosti. Tak proč se stále jeho role spojuje jen s push reklamní komunikací? Marketing je core kompetence společnosti a přitom ho takto málokdo vnímá.
Tým agentury Proficio se dlouhodobou prací a edukací klientů snaží takový náhled na fungování marketingu změnit. Ale chtěli jít o krok dál. Na přelomu roku 2022 se proto rozhodli začít vydávat vlastní magazín. Ten do hlavní role staví jak společnosti, které roli marketingu nepodceňují, tak marketéry, kteří dokážou nabídnout přesah daleko za rámec zažitých taktik.
A jaká je strategie a cíle magazínu?
Nechtěli vydávat další informační plátek, který by představoval novinky ze všech koutů oboru. Neměli zájem ani o čistou propagaci skupiny. Přestože je magazín Pro snadno propojitelný se značkou Proficio, nejedná se nutně o PR značky. Nebojí se dávat prostor konkurenci a firmám, které nejsou jejich klientem. Chtěli jít nad rámec standardních firemních magazínů a v maximální míře se pokusit o nezávislost.
Cíle Proficio proto nejsou nikterak komerční – chtějí edukovat cílovou skupinu CEOs a CMOs a představit jim nepostradatelnou roli marketingu v rámci jejich businessu. První vydání distribuovali poštou zdarma, online verze je k dostání na webu společnosti. Druhé vydání vyšlo v únoru letošního roku.
V čem je tento magazín jedinečný a novátorský?
Pevně věří, že oproti ostatním marketingovým médiím přináší hlavně přesah a nadhled. Neomezují se jen na informování o personálních změnách v agenturách nebo rozbor konkrétních taktik. Chtějí akcentovat souvislosti mezi marketingem a fungováním businessu a odhalit jeho potenciál v očích decision makerů, kteří jej často podceňují. Od začátku nemají komerční ambice, chtějí naopak jen nést pochodeň, která posvítí na správnou cestu podnikatelům i marketérům.
A kdo je cílovou skupinou a jaký je její zásah?
Primární cílovou skupinou jsou CEOs a CMOs. Věří však, že magazín bude hodnotným čtením i pro marketingové specialisty, komunikátory nebo odborníky na data a BI. Cílovou skupinu se daří oslovovat jak v rámci klientské databáze, tak na oborových akcích – na Czech Online Expo 2023 nebo Marketing Festivalu v roce 2024. S prvním tištěným nákladem 1500 kusů jsou již na polovině za první měsíc.
Jaký je kreativní proces z hlediska grafiky a obsahu?
Od začátku magazínu chápali, že pro takový projekt potřebují dostatečně silné partnery oplývající odpovídající expertizou, aby vše zvládli dodat v kvalitě, jakou si slibovali. Spojili proto síly se zkušeným redakčním týmem, který zaštiťoval oslovování respondentů a tvorbu obsahu. Zároveň využili také DTP specialistu s více než dvaceti lety zkušeností. Protože projekt ještě v říjnu 2022 v podstatě existoval jen v rovině zbožných přání, do konce roku absolvovali několik workshopů, při kterých nastavili koncepci celého magazínu – od struktury až po tonalitu. Následně během prosince a ledna zpracovali první číslo pro uvedení na Czech Online Expo.
Jaká je míra efektivity?
Na základě zpětné vazby prvních čtenářů mohou tvrdit, že se daří nabídnout kvalitní materiál poskytující zkušenosti lidí z businessu i marketingu, který jinde nepřečtou. Zhruba měsíc od oficiálního vydání podobných feedbacků nasbírali v řádu nižších desítek. Primárním cílem nicméně není magazín Pro prodávat, ale jeho produkcí prospět oboru jako takovému. A zda se tento dlouhodobý boj s větrnými mlýny podaří vyhrát, ukáže jen čas.
Co k magazínu ještě dodat?
Magazín Pro výrazně podporuje komunikaci postupného repositioningu z performance agentury do marketingové a konzultační skupiny. Stanovili si smělé cíle, ať už se jedná o expanzi či upevňování nové pozice, a cesta k jejich plnění rozhodně lehká nebude. Už teď ale ví, že je na ní bude provázet magazín Pro. S jeho pomocí chtějí posilovat pozici a sílu marketingových ředitelů a stejně tak vnímání marketingu jako core kompetence ve společnostech.