To nejdůležitější z akce o interní komunikaci
Datum vydání: 1. 12. 2023Tento týden jsme měli v PR Klubu napilno. Z Brna rovnou zpátky do Prahy, kde se v Magenta Experience Center konal další PR Work, který moderovala členka Výkonného výboru Patricie Šedivá. Jak na interní komunikaci? Právě na toto téma hovořila trojice řečníků.
Sociální sítě a obsah v interní komunikaci
Jan Kopecký z T-Mobile mluvil o sociálních sítích a obsahu v interní komunikaci. A co taková interní sociální síť?
V T-Mobilu a Slovak Telekomu vytváří obsah především pro interní sociální síť, který zaměstnance zajímá a baví, a který zároveň funguje – tedy pomáhá firmě plnit cíle. A jaké jsou důležité poznatky?
- Při příchodu do práce se z lidí nestávají lidské zdroje, ale překvapivě pořád zůstávají lidmi. Proto s nimi tak mluvme.
- Obsah je král, forma se dá vždycky někde okoukat. Respektive je žádoucí koukat, co funguje jinde nebo venku.
- Lepší mít stůl a židli zítra, nežli zlatý zámek za pět let. Tedy radši začít hned s něčím základním, klidně na koleni ale autentickým, než to donekonečna vylepšovat a nezačít nikdy.
Od pokojské k řediteli a od Brna po Mariánky aneb Jak dát interce hotelové sítě společný náboj a směr
Jako další se o své zkušenosti podělila Martina Plechatová. Jak dát interce hotelové sítě OREA Hotels & Resorts společný náboj a směr, aby fungovala od pokojské k řediteli a od Brna po Mariánky?
Dřívější snahy nastavit v OREA strategii a rozjet kanály interní komunikace prudce zbrzdila covidová pandemie. Když se v roce 2021 začali zaměstnanci vracet na své hotely, sounáležitost se značkou OREA a povědomí o tom, co se děje v síti na druhém konci republiky, byly mizivé. Píše se listopad 2023 a jsou tu Hot News, OREAnet, digitální nástěnky, interní kampaně a eventy, interní sociální síť OREA+ a profil OREApeople na Instagramu.
- Stavebním kamenem firemní kultury a hodnot OREA jsou investice do vzdělávání, které zaměstnanci oceňují nejvíce (průměrně dva workshopy měsíčně, zvýhodněná jazyková výuka).
- Zejména technické překážky a předsudky na straně tzv. liniových zaměstnanců představují pro hotelovou síť největší úskalí. Řešením je face-to face komunikace a zapojení vedoucích týmů.
- V oboru hospitality nejsou zaměstnanecké benefity vůbec běžné. Vzniká tak velké pole působnosti, jak se odlišit od konkurence.
Letiště jako malé okresní město
Jako poslední z trojice řečníků vystoupil Jan Schlenker (Letiště Praha) s tématem Letiště jako malé město. Co v rámci interní komunikace na takto různorodé profesní skupiny, které právě letiště nabízí, funguje a s jakými problémy se potýkají?
- Nehledejte univerzální návod na interku, poznejte vaši společnost, její specifika a strukturu zaměstnanců a dle toho tvořte strategii interní komunikace.
- Zapojte ve vhodných chvílích a tématech zástupce nejvyššího vedení, jejich hlas má váhu.
- Vyhněte se alibismu a říkejte věci tak, jak jsou.
PS. Věděli jste, že na letišti pracuje téměř 3 000 zaměstnanců ve více než 500 různých profesích a mají také své účtaře, elektrikáře, ale i včelaře?
Děkujeme všem za účast. Mrzí vás, že jste nebyli přímo na místě? Záznam je dostupný pro všechny členy s rozšířeným a institucionálním členstvím.
Děkujeme partnerovi akce T-Mobile Czech Republic.